EWA KUŚKA, neurologopeda, oligofrenopedagog, specjalista wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju dziecka, terapeuta IAS Johansen, certyfikowany specjalista diagnozy i terapii zaburzeń miofunkcjonalnych

Ukończone studia:

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Pedagogiki i Psychologii - kierunek pedagogika, specjalność pedagogika opiekuńczo-wychowawcza,

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach, Wydział Filologiczny, Podyplomowe Studium Logopedii i Glottodydaktyki z Terapia Pedagogiczną – kierunek Logopedia,

  • Uniwersytet Wrocławski, Wydział Filologiczny Instytut Filologii Polskiej – specjalizacja Neurologopedia

  • Dolnośląska Wyższa Szkoła Edukacji Towarzystwa Wiedzy Powszechnej Wrocław , Podyplomowe Studia - specjalizacja Wczesna Interwencja i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka

 

Kursy kwalifikacyjne i doskonalące:

  • Teoria i praktyka EEGBiofeedback w neuropsychoterapii – kurs kwalifikacyjny,

  • Oligofrenopedagogika - kurs kwalifikacyjny,

  • Wczesne wspomaganie rozwoju i edukacji uczniów autystycznych – kurs kwalifikacyjny,

  • Podyplomowe Studium Specjalizacyjne w zakresie emisji i higieny głosu – kurs kwalifikacyjny,

  • Oral Placement Speech Disorders – Assessment and Program Plan Development – Zaburzenia ustno-motoryczne diagnoza i tworzenie planu terapii,

  • Integracja odruchów twarzy wg metody dr Swietłany Masgutowej,

  • Wczesna diagnostyka i wspomaganie rozwoju dziecka ryzyka z zastosowaniem metody Castillo Moralesa,

  • Wczesna profilaktyka trudności szkolnych u dzieci – praca z odruchami dziecięcymi i neurofizjologiczne metody terapii,

  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,

  • Diagnoza i terapia neurologopedyczna pacjentów ze znacznymi i głębokimi zaburzeniami funkcji oralnych,

  • Formy usprawniania komunikacji dziecka z upośledzeniem umysłowym. Komunikacja alternatywna i komunikacja totalna,

  • Wspomaganie rozwoju mowy dziecka harmonijnie rozwijającego się i z zespołem Downa,

  • Stymulacja rozwoju sensorycznego dzieci – czucie i równowaga,

  • Ontogeneza motoryczna dziecka i jego rozwój odruchowy,

  • Aktywne metody pracy z małym dzieckiem,

  • Globalna diagnoza profilu psychoedukacyjnego dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku 0 -12 lat,

  • Bateria metod diagnozy rozwoju psychomotorycznego dzieci pięcio i sześcioletnich – Bateria5/6,

  • Metoda Dobrego Startu,

  • Podstawowe zabagnienia terapii i edukacji dzieci z autyzmem,

  • Specjalistyczny Program Diagnostyki i Terapii Sensor-Komplex,

  • Kocham czytać – symultaniczno-sekwencyjna metoda wczesnegi czytania,

  • Certyfikat Szkolnego Organizatora Rozwoju Edukacji,

  • Warsztaty Kliniczne Akademii Neuroterapii Certyfikowanego Programu Doskonalenia Zawodowego Neuroterapeutów,

 

Zadania realizowane w poradni dla dzieci:

  • diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami mowy i języka – brak mowy, opóźnienia w rozwoju mowy, dyslalia, rozszczep wargi i/lub podniebienia, jąkanie wczesnodziecięce i inne,

  • diagnoza i terapia zaburzeń kompetencji językowych w przebiegu chorób neurologicznych u dzieci w tym – alalia, afazja, dysartria, dysfagia, mózgowe porażenie dziecięce, oligofazja, całościowe zaburzenia rozwoju autyzm i zespół Aspergera, i inne,

  • wczesne wspomaganie rozwoju mowy dziecka w tym dziecka z ryzyka okołoporodowego,

  • wspomaganie rozwoju mowy dziecka w przebiegu opóźnień w nabywaniu kompetencji komunikacyjnych u dzieci z prawidłowym rozwojem psychoruchowym z izolowanym ORM,

  • diagnoza i terapia odruchów orofacjalnych,

  • diagnoza i terapia zaburzeń funkcji pokarmowych – połykanie, gryzienie, żucie ,

  • diagnoza nieprawidłowości w budowie i rozwoju narządów artykulacyjnych,

  • przesiewowe badania percepcji słuchowej z zastosowaniem programu multimedialnego „Słyszę”, percepcji wzrokowej „Widzę” oraz mowy „Mówię”,

  • prowadzenie grupowych zajęć terapeutycznych dla dzieci z zaburzeniami mowy i integracji sensomotorycznej „Logomaluchy” - program autorski,

  • konsultacje dla nauczycieli i rodziców dotyczące profilaktyki oraz zaburzeń w rozwoju mowy i języka u dzieci w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku szkolnym,

  • prowadzenie warsztatów tematycznych oraz pogadanek dla rodziców i nauczycieli w zakresie profilaktyki oraz zaburzeń w rozwoju mowy i języka u dzieci w wieku przedszkolnym oraz młodszym wieku szkolnym

  • prowadzenie diagnozy i terapii Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansen.


« Powrót
Copyright 2013 by PPED w Pszczynie